Ka fanu, damin kan awm ang a, naktuk khua a lo var leh ang a; chawhnu thlang a her meuh chuan kan ta i ni tawh dawn lo.
Hmanah, kum 25 liam tawhah khan he hun lo thleng tur hi i nu nen hian kan lo hmu lawk daih tawh a; i lo piana kan hlim em em rual khan, engtik niah emaw chuan, kan bân phâk lovah, kan thunun phâk loh leh kan khawih phâk lovah min la liamsan dawn tih hi kan hre lawk a, kan lung a lo leng lawk daih tawh.
Ni e, mi i ang ve ta hlauh a nih chuan kan duat phâk lohnaah che min kalsan hun a la awm dawn tih kan hria a. Duat che chu sawi loh, a hauh pawh kan hauh phâk lohna hmunah che i la awm daih dawn tih kan hre lawk a ni.
Chuti taka hun rei tawhah chuan zanin leh naktuk lo her chhuak tur hi lo hmuin lo hre lawk tawh ni mah ila, i nu leh pa hi kan tlaw bik deuh vang nge chu ka hre lo, i tel lova khawsak dan tur hi kan lo zir lawk reng reng lo mai a, kan demawm ngawt mai.
Kum 25 zet liam taah khan, thlasik khawvawt vin tak hnuaiah i nu hian a vei che a, damdawi in bathlarah, a nat dan turzia dawnpui phâk reng reng lovin kei kha ka vei tuak sek a. Nau lo piang tur chu mi eng ang nge ni ang tih mawlh ka ngaihtuah a, damin nge thiin a pian dawn pawh ka hre phâk si lo. I lo piang a, kan en ning thei lo che; zanina phur taka i inbuatsaih lai thleng khan i hmuhnawm ngaiin i hmuhnawm reng mai.
Hun a lo kal a, zir tur tam tak i nei a, i nu leh pa hian kan theihtawp kan chhuah ve ni che chuan kan hria a; mahse, tlin lohna lai hi kan ngah ngawt ang. Pawl 10 i’n pass a, i zir duhna hmunah kan han luhtir thei lo tlat mai che kha tun thleng hian hrehawm ka la ti a. I nih tur ang hi i nih loh phah em ka hre lo va; mahse, thinlung hian nuam ka la ti thei lo.
Ka fanu, i lo piang kan lawm tluk zetin i nui thei te, lawm i hriat ve tan lai te, i’n bawkkhup thei a, i vâk thei a, kal i zir, i tlu nawk nawk thin te; i pen kat nawk nawk thin zawng zawngte kha mitthlaah a la châm reng mai.
Ka theihnghilh ngai loh kumkhua tur chu, sikul uniform pangngai haa sikul i kai tan ni kha a ni. Kan kawt chho rem lo takah i thla kan la a, phur takin i nu nen sikul lam panin in inkai chho va, khatih lai khan he khawvel hrohrang na zetah hian hmabak i la ngahzia ka ngaihtuah a; hmeichhe awm nem, kehthei dawma ka dawmin i’n tawng chho ve tur ka ngaihtuah khan, ka lo khawngaih lawk che a ni.
Mahse, zahngai thei Pathianin zah a ngai a, eng em i chungah thlentir lovin tun hi i lo thleng a, nakzan a lo thlen leh meuh chuan mi khumpui tawmin, kan thunun phâk tawh reng reng lovah min liamsan dawn chu a ni ve ta reng mai a. Keini chuan hman kha kan ngaihtuah let lo thei lo va, i nu nen kan inneih dawn zanah khan i pi leh pute hian eng nge an ngaihtuah ve ang tih thlengin rilru hian a dap lo thei lo.
Keini, i nu leh pa hi chu a hun lai pawha mawl pawl kha kan ni a, kan nih nih kha kan ni ve deuh rawih mai kha a ni a. Kan han innei ve chawm a, karah fanau an lo awm takah chuan kan inzir thiam chawp a, tunah chuan mi pate ang maiin, fanu hralh tur ka lo nei ve reng che chu a ni ve der mai si a.
I lo lian zel a, i thian leh mi dangte lakah i ni em phei chu kan hre pha tak tak lo va; mahse, i nu leh pa mitah erawh nula tam takte tluk loh kha i ni a. Nula ve ta chuan inleng neuh neuh pawh i nei fo va, i hriat loh hian kan lo veng nasa thin a, i thlang sual ang tih kan hlau thin.
Kha, vawi khat pawh i tihsual kha. Kum 20 mi emaw lek i nih laiin, keini takngial pawhin kan lo biak ve bawrh bawrh thin tlangval pakhatin a hliam chiam che kha. Mahse, hmangaihna an tih teh fo hi lemchanna thil mai mai, a der a nihna lai hi tam tak a awm a; he thil hi tam takin thih phah nan hmang mah se hlim nan hman hram hram tum tur a ni a. I laka lo sual palh ta tlangval pawh kha a sual vang a ni tehchiam bik lo vang; mahse, i tuar a, i tuar tlang a, i phu tawk chu an bo bik loh hi!
Bawihi, i nu nena kan hmangaihzia che hi i hre thiam tak tak ngai lo mai thei a, hre thiam vek tur che pawhin kan phut lo che; keini pawh hian i pi leh pu min hmangaih dan hi tun thleng hian kan la chhut chhuak thiam mang lo. Mahse, tuna kumkhuaa chenpui tura i thlan, i tlangval nena in inkawma, “Ka hmangaih che,” in intih mai aia thuk daih hian kan hmangaih ang che. Nula leh tlangval kara inhmangaihna hi ‘a nep e’ chu ka ti hauh lo va, he thil avanga lo piang ve tho kha i ni tih ka hai lo va; mahse, kan hmangaihna thukzia che hi, hre thiam famkim rih lo mah la, ka hrilh ve duh hrim hrim che a ni.
Zawla i kalin i nuam ti i kal chak lutuk ang tih hlau reng rengin kan veng che a, chhuka i kalin i tlu palh ang tiin kan dawm che a. Chhovah i hah hlauvin i hahdam theih zawkna tur zawng reng reng hian kan hmanhlel a. “In hah awm?” i lo ti ang e, a ni miah lo. Kan hmangaih ber kha i ni miau va, nang ka ngaihven leh ka ngaihsak che avanga ka chauh tak hi tun thlengin ka la hre lo, i nu pawh hian a hre bik lo vang.
Eng pawh chu lo ni sela, nakzan atang chuan mi ta i ni tawh dawn a, mi chhungkaw fanu i ni tawh dawn tih chu i inhrethiam ve ngeiin ka ring a. I tan a la harsa dawn chauh tih ka hria a, eng emaw chang chuan i nu leh pa thar te, i pasal ngei pawh kha huat ngawih ngawih chang a la her chhuak ve ang a; thu khirhkhan tak takah thutlukna i siam a ngaih ve hun pawh a lo la thleng dawn. Kei hian, “Chutiang hunah chuan chuti chuan i ti dawn nia,” tia hrilh tur che ka hre lo va; mahse, i pasal thu kha ngaichang thiam phawt mai zel ang che.
Heng thu hi i pasal neih dawn zanah, i mut dawna i chhiar atana ziak ka ni a, i pa hian i rilru tihhrehawma i pasal neih tur dan nan emaw, rilru khingbai taka min liamsan phah nan emaw i hman tura ziak ka ni lo va. Nakin lawka mi ta mai tawh tur ni mah la ka fanu i la ni reng dawn tho va, ui taka thlah liam nan che ka ziak ve mai a ni.
Pathianin zah a ngai ang a, nakin lawkah chuan tu hmel pawh min hmuhtir ve ang a, chutih hunah chuan keinin kan hmangaihzia che hi i hmu thiam ve tan sawih sawih ang a, chutah pawh chuan a chanve pawh i la hmu thiam chuang kher lo vang.
Eng pawh ni se, ka fanu, kan ta lo tura kan hrin i ni miau va, kan chelh zui hauh lo vang che.
March 31, 2018
Inrinni
Dar 12:56 AM
No comments:
Post a Comment